On laulu, ehkä 1920-luvulta, " Ilmajoen hymni" ehkä tunnettu muullakin nimellä, sisältäen mm. seuraavat 1. säkeistön sanat: Lapsuusvuosina on elämä ihanaa, ei…

Kysytty

On laulu, ehkä 1920-luvulta, " Ilmajoen hymni" ehkä tunnettu muullakin nimellä, sisältäen mm. seuraavat 1. säkeistön sanat:

Lapsuusvuosina on elämä ihanaa, ei tiedä maailman myrskyistä. Kun on vanhempain hoidossa, saa istua isän polvella, kuunnella hänen neuvojaan. Äiti unehen tuudittaa suudellen pienoistaan.

Säkeitä tiettävästi ainakin seitsemän.

Laulu saattaa liittyä kansalaissodan jälkimaininkeihin?

Löytyykö koko laulu? Onko levytetty?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmajoen hymni -nimistä laulua ei löydy. Syksyn myrskyt - niminen laulu löytyi Fono-tietokannasta:
http://www.fono.fi/KappaleHakutulos.aspx?kappale=syksyn+myrskyt

En kuitenkaan tiedä, onko kyseessä hakemanne laulu.

0 ääntä

Kommentit

Minäpä tiedän kyseisen laulun ja tiedän tekijänkin 😉 edesmennyt pappani on sen laulun tehnyt ja aikoinaan meidän lastenlasten piti se laulu opetella ☺️