Omistan suomen markan vuodelta 1978(?), jonka toiselta puolelta on selvästi luettavissa selvästi ainoastaan "ALTA" ja lisäksi näkyy jonkin verran leijonan…

Kysytty

Omistan suomen markan vuodelta 1978(?), jonka toiselta puolelta on selvästi luettavissa selvästi ainoastaan "ALTA" ja lisäksi näkyy jonkin verran leijonan jalkaa. Toisella puolella näkyy selvästi "1" ja "MARKK". Reunan teksti on virheetön. Voisi luulla, että täysin samanlaista virhepainamaa ei toista löydy. Mikä mahtaisi olla kolikon arvo?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hintatietoja löytyy esim. kirjasta "Suomen rahat arviohintoineen 2008". Lisäksi Suomen Numismaatikkoliitto on kustantanut arviohinnaston "Suomen kolikot ja setelit n. 1400-2013". Molempia kirjoja löytyy pääkaupunkiseudun kirjastoista.

Suomen Numismaattinen Yhdistys tarjoaa arviointipalveluja: http://www.snynumis.fi/.