Omat kirjat pitäisi luetteloida. Puhelimessa on viivakoodinlukija. Miten ISBN numeron perusteella saan verkosta kirjan tiedot, mukaan luettuna kirjastoluokan?…

Kysytty

Omat kirjat pitäisi luetteloida. Puhelimessa on viivakoodinlukija. Miten ISBN numeron perusteella saan verkosta kirjan tiedot, mukaan luettuna kirjastoluokan? Siirtäisin tiedot ehkä taulukkolaskentaohjelmaan TAI TIETOKANNAKSI.

Vastaus

Vastattu

Kansalliskirjaston ylläpitämä kansallinen metatietovaranto MELINDA on ratkaisu tähän tarpeeseen. Lukemalla kirjan viivakoodin Melindan hakukenttään saat käyttöösi kaikki kirjaan liittyvät metatiedot, mukaan lukien kirjastoluokituksen. Melindan hakupalvelun löydät täältä: https://melinda.kansalliskirjasto.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local…