OM MOUVVELISSE PAPEETE, UMPEETE LAIT … RUMPPANOO.

Kysytty

OM MOUVVELISSE PAPEETE, UMPEETE LAIT … RUMPPANOO. Isäni kotoisin Luopioisista, hoki tätä lorua. Mistähän lie peräisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme valitattavasti tunnistaneet lorua. Se voisi olla vanha lasten loru, esimerkiksi sellainen, jota on käytetty jotakin leikkiä aloitettaessa ja jonka sanat eivät välttämättä tarkoita mitään. Loruja on koottu moniin kirjoihin, mm. Mervi Kosken kokoamaan ja toimittamaan kirjaan Västäräkki vääräsääri ja yli 600 muuta suomalaista lastenlorua, kansanrunoa ja hokemaa.