Oltaisiin kiinnostuneita tietokirjoista ötököitä koskien.

Kysytty

oltaisiin kiinnostuneita tietokirjoista ötököitä koskien. Kirjoissa pitäisi olla paljon kuvia sekä tietoa ko. ötökästä. Kirjat voisivat olla tavalliselle kansalaiselle suunnattuja ei mitään tieteellisiä jne. Kirjassa saisi olla pajon erilaisia ötököitä ja niinhin verrattavia eläimiä.

Myös lapset osallistuvat lukuhetkiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapin kirjaston aineistohaulla löytyy lukuisia ötökkäkirjoja. Useimmat niistä ovat eläintiedettä ja melko monet kuuluvat lasten kokoelmaan, joten niissä on hyvä kuvitus ja mielenkiintoinen teksti.

Tässä hieman rajattu hakutulosa: https://lapinkirjasto.finna.fi/Search/Results?sort=main_date_str+desc&filter%5B%5D=~format%3A%221%2FBook%2FBook%2F%22&filter%5B%5D=~language%3A%22fin%22&filter%5B%5D=~major_genre_str_mv%3A%22nonfiction%22&filter%5B%5D=first_indexed%3A%22%5BNOW-1YEAR%2FDAY+TO+%2A%5D%22&filter%5B%5D=~building%3A%221%2FLapinkirjasto%2Fto%2F%22&lookfor=%C3%B6t%C3%B6k%C3%A4t&type=AllFields&limit=50

Aikuisten aineistosta voisin suositelle esim. Leena ja Heikki Luodon: Oman pihan ötökät tai Sally Tagholmin: ötököiden salaisuudet kirjoja.