Voisitteko vinkata kirjoja, joita kannattaisi lukea ennen Australian matkaa?

Kysytty

Ollaan marraskuussa lähdössä kuukaudeksi Australiaan. Tarkoituksena on vierailla myös Tasmaniassa Ennen matkaa olisi kiva lukea Australiasta kertovia romaaneja. Mutta mieleen ei tule muuta kuin Johannan Sinisalon Linnunaivot. Voisitteko vinkata kirjoja, joita kannattaisi lukea ennen matkaa?

Vastaus

Vastattu

Australiasta kertovaa kaunokirjallisuutta on melko vähän. Jotain kuitenkin löytyy. Gerald Murnane: Tasangot / Gerald Murnane

Tua Harmo: Oranssi maa

Tamara McKinley :Perintöosa ja muutkin hänen teoksensa

Gregory David Roberts: Vuoren varjo

Kuinka kilpikonna sai kilpensä ja muita aboriginaalisatuja : Australian aboriginaalien kansantarinoita / toimittanut ja kääntänyt Sini Laurén ; kuvittanut Mika Vaaranmaa

Diana Cooperin trilogia; Hiljaiset kivet, Voimakoodit ja Valoverkko

Marlo Morgan: Viesti oikeiden ihmisten maailmasta

Hieman vanhempaa kanokirjallisuutta ovat

Nevil Shute: Viisi mustaa kanaa tai Ystäväni Johnnie (näistä ainoa Tasmaniasta kertova)

Keri Hulme: Mauriora : maan voima

sekä Colleen Mcculloughin kirjat Helmet (Australia- not jännityskirjallisuus)

Tietopuolisempaa kirjallisuutta löytyy myös.

Heljä Viola Räisänen Australia avautuu sekä  Aboriginaalit : Australian alkuperäiskansa

Bruce Chatwin: Näkymättömät polut Helmet (Aborginaalit)

0 ääntä

Kommentit

Jos aikoo pärjätä kuukauden Australiassa, lienee ajankohtaista treenata englannin kieltä, mm. lukemalla kirjoja.