Olivatko Lontoon olympialaisten 2012 avajaisissa ja päättäjäisissä käytetyt taksit oikeita lontoolaisia takseja? Entä kun esim. päättäjäisissä yhdessä…

Kysytty

Olivatko Lontoon olympialaisten 2012 avajaisissa ja päättäjäisissä käytetyt taksit oikeita lontoolaisia takseja? Entä kun esim. päättäjäisissä yhdessä vaiheessa The Kinks -yhtyeen laulajana aikoinaan toiminut Ray Davies saapui mustassa taksissa lavalle ja esitti kappaleen Waterloo Sunset, kuinka pitkän matkan hän kulki tuossa taksissa? Tuliko hän sillä ihan kotoaan paikalle vai oliko matka vain lyhyehkö matka jostain lavan läheltä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Niiden kommenttien perusteella, jotka Davies aikanaan itse antoi BBC:lle osuudestaan olympialaisten päätösseremoniaan, kyseessä oli vain lyhyehkö matka jostain lavan läheltä yhdessä Lontoon mustista takseista. Daviesin mukaan järjestäjillä oli useita vaihtoehtoisia ideoita hänen kuljettamisekseen esiintymislavalle - yksi niistä oli laskea hänet lavalle vaijerin varassa nostokurjella. Lopulta kuitenkin päädyttiin hieman maanläheisempään ratkaisuun - ja miksei myös paremmin tilanteeseen sopivaan: toisin kuin nostokurki, taksi mainitaan Waterloo sunset -kappaleen sanoituksessa ("Taxi light shines so bright").