Olisko minulla tätä kautta mahdollisuutta saada tietoa kirjoista, joissa kerrotaan yritysten henkilöstön kehittämismenetelmistä. En niinkään kaipaa…

Kysytty

Olisko minulla tätä kautta mahdollisuutta saada tietoa kirjoista, joissa kerrotaan yritysten henkilöstön kehittämismenetelmistä. En niinkään kaipaa tutkimustuloksia, vaan tietoa eri menetelmistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Weilin+Göösin Ekonomia-sarjassa ja Valtionhallinnon kehittämiskeskuksen julkaisuissa on ilmestynyt useita teoksia, joista löytyy tietoa eri menetelmistä. Saat ensinmainitut julkaisut näkyviin pääkaupunkiseudun kokoelmatietokannasta (http://www.libplussa.fi) kirjoittamalla nimeke-kenttään ekonomia, jälkimmäiset puolestaan kirjoittamalla tekijä-kenttään Valtionhallinnon kehittämiskeskus. Myös luokanmukaista (YKL 69.13) hakua ja eri hakutapojen yhdistelmää (tarkka haku) kannattaa kokeilla. Tarkassa haussa voit etsiä aineistoa yhdistämällä asiasanat henkilöstö ja kehittäminen.

Netistä löytyy myös tutkielma Henkilöstön kehittämisen taustalla vaikuttavia tekijöitä (http://www.student.oulu.fi/~kapeltol/hk/projekti.htm), jossa on tiivistettynä joitakin henkilöstön kehittämisen menetelmiä.