Olisin tiedustellut tieteellisistä julkaisusarjoista. Useimmat yliopistot ja tiedekunnat tilaavat julkaisusarjoja omiin kirjastoihinsa, joista artikkeleita saa…

Kysytty

Olisin tiedustellut tieteellisistä julkaisusarjoista. Useimmat yliopistot ja tiedekunnat tilaavat julkaisusarjoja omiin kirjastoihinsa, joista artikkeleita saa käydä kopioimassa. Mistä löydän tiedon, mitä julkaisusarjoja tulee mihinkin yliopston kirjastoon?

Monet julkaisusarjojen nimet on lyhennetty kirjallisuusviiteissä esim. "Methods Enzymol". Mistä voisin löytää kaikkien lyhenteiden "oikeat" täydelliset nimet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tiedot yliopistojen kirjastoihin tulevista julkaisusarjoista löytyvät kirjastojen kokoelmaluetteloista, joita pääsee käyttämään kirjastojen kotisivujen kautta. Julkaisusarjoja voi hakea esim. sarjan nimen mukaan tai erikoisalan mukaan. Turun yliopiston kirjaston kokoelmaluettelo löytyy osoitteesta www.utu.fi/kirjasto/volter ja Åbo Akademin kirjaston osoitteesta
www.abo.fi/library/dbs/alma/wwls Tieteenalakohtaiset tiedot julkaisusarjoista samoin kuin niiden lyhenteistä saat parhaiten kyseisen alan tiedekunta-,
seminaari- tai erikoiskirjastosta.