Olisin tiedustellut, onko DC Comics -sarjakuvien hahmolle nimeltä Shrapnel (http://en.wikipedia.org/wiki/Shrapnel_(DC_Comics) ) olemassa suomenkielistä nimeä?…

Kysytty

Hei! Olisin tiedustellut, onko DC Comics -sarjakuvien hahmolle nimeltä Shrapnel (http://en.wikipedia.org/wiki/Shrapnel_(DC_Comics) ) olemassa suomenkielistä nimeä? Omilla tiedonhakutaidoillani en onnistunut sellaista löytämään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetin sivuilta ei näytä löytyvän suomenkielistä nimeä kyseiselle hahmolle. Myöskään Kotkan pääkirjastossa paikalla olleissa DC Comicsin suomenkielisistä teoksissa ei ainakaan nopealla silmäyksellä esiintynyt Shrapnelia tai sen näköistä hahmoa. Hakemalla sanalla dc comics suomenkielisiä teoksia Kymenlaakson kirjastojen tietokannasta sekä yliopistokirjastojen tietokannasta saa kyllä listan suomenkielisistä dc comicsin sarjakuvista, mutta listan tietojen perusteella ei voi sanoa, esiintyykö Shrapnel tai sen näköinen suomenkielinen hahmo teoksissa. Sen kuitenkin voi sanoa, että listan teosten nimissä ei ole sellaista nimeä, joka voisi olla suora käännös shrapnel-sanasta.

0 ääntä

Kommentit

En löytänyt Shrapnelin esiintymisistä (http://comicbookdb.com/character.php?ID=540) yhtään sellaista seikkailua, joka olisi julkaistu suomeksi. Shrapnelin hahmo esiintyy kuitenkin Arrow-sarjassa, jota Suomessa esittää MTV3. Jakso, jossa hahmo esiintyy ensimmäistä kertaa (Räjähdysvaara, Blast Radius) esitetään Suomessa 15.5., joten siinä saatetaan antaa hahmon koodinimelle ainakin jollain tapaa virallinen käännös.