Olisin tiedustellut nimiä suomenkielisille kirjoille, jotka käsittelevät pitkäikäisiä ihmisiä, satavuotiaaksi eläneitä suomalaisia. Eli mikä auttaa ihmistä…

Kysytty

Olisin tiedustellut nimiä suomenkielisille kirjoille, jotka käsittelevät pitkäikäisiä ihmisiä,
satavuotiaaksi eläneitä suomalaisia.
Eli mikä auttaa ihmistä elämään kauan.
Tiedän,että ko. alan kirjoja on ainakin
kaksi. Toisen nimi on Vuosisadan vartijat. Toista en muista. Lieneekö vielä muitakin ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun aineistotietokannasta (http://www.libplussa.fi) löytyy hakusanalla pitkäikäisyys mainitsemasi Antti Hervosen Vuosisadan vartijat teoksen ohella myös seuraavat aihetta käsittelevät kirjat: Satavuotiaiden salaisuus--lääkäri pitkän iän jäljillä/Jukka Louhija, Satavuotta omin silmin/julkaisija: Omaishoitajat ja läheiset ry. Kaikki käsittelevät nimenomaan satavuotiaita suomalaisia.