Olisin tiedustellut, miten kirjastojen tilastotieto "Kirjaston käyttäjät" lasketaan?

Kysytty

Hei, olisin tiedustellut, miten kirjastojen tilastotieto "Kirjaston käyttäjät" lasketaan?

Vastaus

Vastattu

Kirjaston käyttäjät ei ole yksi luku. Sen alta löytyy neljä tunnuslukua: lainaajat, fyysiset kirjastokäynnit, Celia-aineistojen käyttäjät ja kirjaston verkkosivustojen käyntimäärät.

Ohje näiden lukujen määrittelyyn löytyy tilastot.kirjastot.fi -sivulta oikealta ylhäältä.