Olisin tiedustellut, kuinka saisin tietoa kirjastolle tehdystä ympäristöohjelmasta? Opiskelen Oulun seudun ammattikorkeakoulussa kirjasto-ja tietopalvelua…

Kysytty

Olisin tiedustellut, kuinka saisin tietoa kirjastolle tehdystä ympäristöohjelmasta? Opiskelen Oulun seudun ammattikorkeakoulussa kirjasto-ja tietopalvelua. Teemme ryhmätyötä kirjastoalan ympäristöohjelmien esittelemisestä, johon siis tarvitsisin tietoa. Netistä löytyy melko huonosti pelkästään kirjastoille suunnitelluista ympäristöohjelmista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen ympäristöohjelma on osa kunnan tai seutukunnan ympäristöohjelmaa. sinänsä kirjastolaitos tukee toiminnallaan kestävää kehitystä, aineistohan on asiakaskäytössä useita vuosia.

Ympäristönsuojelulaki koskee myös kaikkia kirjastoja. Valtion ymtäristöhallinnolla on hyvät nettisivut,
http://www.ymparisto.fi/ käytännön toiminnassaan kirjasto noudattaa kierrätystä.

Oulun seudun ympäristövirasto antaa neuvontaa ja tiedotusta kuluttajille ja kunnan virastoille. Oulun kaupungin kestävän kehitysen ympäristöohjelma löytyy sivuilta http://www.oulu.ouka.fi/ymparisto/keke/index.htm