Olisin kysynyt että löytyykö Toisesta maailmansodasta kertovaa kirjaa, joka koskee Kurskin panssaritaistelua?

Kysytty

Hei. Olisin kysynyt että löytyykö Toisesta maailmansodasta kertovaa kirjaa, joka koskee Kurskin panssaritaistelua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anders Frankson ja Niklas Zetterling ovat kirjoittaneet teoksen "Kurskin taistelu : historian suurin panssaritaistelu" (WSOY, 2003, suomentanut Matti Kinnunen).

Englanniksi Kurskin taistelusta voi lukea Richard Holmesin teoksesta "Epic land battles" (Bounty Books, 2004).

Aiheesta löytyy myös venäjänkielisiä teoksia:
Valeri Zamulin: "Zasekretšennaja Kurskaja bitva : bneizvestnyje dokumenty" (Moskva, 2008)
Vitali Gorbatš: "Aviatsija v Kurskoi bitve" (Moskva, 2008)
Vitali Gorbatš: "Nad Orgennoi Dugoi : Sovetskaja armija v Kurskoi bitve" (Moskva, 2007)
Aleksei Isajev: "Tankovyi udar : sovetskije tanki v bojah 1942-1943" Moskva, 2007)
Ognennaja duga : Kurskaja bitva 5 julija - 23 avgusta 1943 g. (Moskva, 2003)

Kaikki yllä mainitut teokset ovat lainattavissa HelMet-kirjastoissa.

https://www.helmet.fi/