Olisin kysynyt eräästä aapisesta mikä se on. Tuosta minulle lapsena niin tärkesätä aapisesta ovat jo etukannet hävinneet ja 48 ensinmäistä sivua uupuvat…

Kysytty

Olisin kysynyt eräästä aapisesta mikä se on.
Tuosta minulle lapsena niin tärkesätä aapisesta ovat jo etukannet hävinneet ja 48 ensinmäistä sivua uupuvat.
Punainen aapinen jossa takakannessa kultainen kukko jonka rintamus on valkoinen. Takakannessa lukee: Kotien suosituin aapinen 6. painos - 300. tuhat. Tuolla tiedolala en siitä ole Googlettamalla löytänyt mitään. ISBN tunnus joka on takakannessa on puolittainen ISBN 951- seuraava numero ehkä 5 - 06 sitten uupuu kaksi numeroa - 9.2 ja loput uupuu

Tarinoita joita kirjassa on sisällysluettelon mukaan. Sika Sippurahäntä, KArhu MEsikämmen, peikot uimassa.
Takakanne sisäpuolella on kuva asunnosta jossa lapset leikkivät väri kuva.

Olisiko mahdollista saada apuja. Kultainen Aapinenkaan ei ole tuottanut tulosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä kyseessä on Kultainen aapinen, jonka tekijät ovat Martti Haavio, Aale Tynni ja A. Hinkkanen. Kuvituksen on tehnyt Maija Karma. Siitä löytyy kuudes painos, jonka takakanteen on kirjoitettu tuo teksti Kotien suosituin aapinen 6. painos - 300. tuhat. Kustantaja on WSOY ja ISBN-numero 951-0-06409-2. Kirjaa löytyy useasta yleisestä kirjastosta, jos haluat sen lainaan.