Olisin kiitollinen tiedosta että paljonko Leo Tolstoin teoksia on suomennettu? Erityisesti hänen novellinsa ja teatterille tekemänsä jutut kiinnostaa.Nämä…

Kysytty

Olisin kiitollinen tiedosta että paljonko Leo Tolstoin teoksia on suomennettu? Erityisesti hänen novellinsa ja teatterille tekemänsä jutut kiinnostaa.Nämä hänen tutuimmat kirjansa ovat helposti saatavilla. Kertomuksia sevastapolista kirjaan en ole onnistunut törmäämään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Leo Tolstoin kirjoja on suomennettu paljon ja tunnetuimmista on otettu useita painoksia. Seinäjoen kaupunginkirjastossa ovat ainakin seuraavat teokset, joita ei vielä ollut luettujen joukossa. Näytelmä "Pimeyden valta eli kun kynsi on kiinni, niin on koko lintu hukassa", 1908. Muut meillä olevat aikuisille suunnatut kaunokirjalliset teokset ovat: Jumalallista ja inhimillistä eli vielä kolme kuolemaa, Kaukasian vanki, 1904, Leo Tolstoin jälkeenjättämät kaunokirjalliset teokset I, II ja III, Missä rakkaus, siellä Jumalakin, 1905, Polikuska, 1957, Sevastopolin kertomukset, 1952, Valitut kertomukset 1-3, 1963. Lisäksi on lapsille ja nuorille tarkoitettuja Tolstoin kirjoja.

Lisää Tolstoin suomennettuja kirjoja löytyy Suomen kansallisbibliografia Fennicasta, joka löytyy osoitteessa www.kirjastot.fi/ otsikon "Etsitkö kirjastoa tai kirjaston kirjoja ym.?" alta Kirjastot kohdasta. Fennicaa klikkaamalla pääsee HAKU -kenttään. Perushakukenttään nimi Tolstoi, Leo ja hakutyypiksi tekijä. Klikkaamalla Hae saa tulokseksi satamäärin Tolstoin kirjoja. Pikaohjeet löytyvät samalta sivulta.