Olisin kiinnostunut saamaan lainaani Pyotr Tchaikovskin oopperan Eugene Onegin cd - levynä. Tietokannasta sitä en kuitenkaan löytänyt. Mistä sen saisi?

Kysytty

Olisin kiinnostunut saamaan lainaani Pyotr Tchaikovskin oopperan
Eugene Onegin cd - levynä. Tietokannasta sitä en kuitenkaan löytänyt.
Mistä sen saisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Musiikin tiedonhaussa on hyvä tietää, että teosten ja säveltäjien nimet on yhtenäistetty. Tämä tarkoittaa, että nimet kirjataan tietokantaan sovitulla tavalla. Tämä helpottaa tiedonhakua, sillä nimet kirjoitetaan eri kielillä eri tavoin. Tässä tapauksessa käytetään säveltäjästä sovittua muotoa Tsaikovski, Pjotr.

Voit hakea haluaamaasi teosta, ja tarkistaa saatavuuden Tampereen kaupunginkirjaston tietokannasta, http://kirjasto.tampere.fi:8000/ . Valitse tarkka haku. Voit kirjoittaa tekijähakuun säveltäjän nimen, käytä muotoa Tsaikovski, Pjotr. Kirjoita nimeke-kenttään osa teoksen nimestä, käytä muotoa Jevgeni Onegin. Voit halutessasi rajata hakua materiaalin (tässä CD-levy) tai julkaisukielen mukaan.

Haun tuloksista huomaat, että kirjaston kokoelmiin kuuluu levyjä, joilla on koko teos, ja sellaisia, joissa on siitä otteita. Listasta näät myös, onko levy lainassa.

Voit kysyä lisätietoa säveltäjien nimien ja teosten kirjauksista (kirjoitusasusta) kirjastostasi.