Olisin kiinnostunut, josko teiltä löytyisi kuvamateriaalia Vaasan keskuskorttelista. Minua kiinnostavat erityisesti kuvat Vaasasta jaksolla 1960-1980 sekä…

Kysytty

Olisin kiinnostunut, josko teiltä löytyisi kuvamateriaalia Vaasan keskuskorttelista. Minua kiinnostavat erityisesti kuvat Vaasasta jaksolla 1960-1980 sekä pommituksista Vaasaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Meillä Vaasan kaupunginkirjastossa on kuvamateriaalia vain lehtileikkeissä ja kirjoissa, kotiseutukokoelmaan kuuluviin lehtileikkeisiin olet tervetullut tutustumaan aina kirjaston aukioloaikoina, Maat ja kulttuurit osastollamme pääkirjaston toisessa kerroksessa.

Pohjanmaan Museolla ja Vaasan kaupungilla on kuva-arkistot, joihin voi varmaankin päästä tutustumaan . Kannattaa myös ottaa yhteyttä Svesnka Litteratursäälskapetiin ja erityisesti Meta Sahlströmiin siellä, koska heiltäkin löytyy näitä aineistoja.

Lisäksi meiltä löytyy kirja toisesta kysymistäsi aiheista, eli Vaasan pommituksista: Nykvist, Nils-Erik: Vaasa 101. Kirja löytyy pääkirjaston Maat ja kulttuurit osastolta luokasta 92.881.