Olisikohan tarinaa tai satua vihanneksista tai juureksista?

Kysytty

Hei

Olisikohan tarinaa tai satua (ei siis runoa tai tietokirjaa), jossa kerrottaisiin juureksista tai vihanneksista (ja siinä olisi mahdollisesti jokunen kuvakin. Tai sitten lisäksi lainaan tietokirjan rinnalle, jos ei ole kuvia) ?

Kuvakirjoja olen aika paljon jo löytänyt. (Niiden tekstiosuus on vähän erilainen.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-kirjastoissa on helppolukuinen kirja nimeltä Agentti Samppa ja vihannesten kapina (Burgess, Mark 2004), jossa on paljon kuvia. On myös kirja nimeltä Kurpitsakuningas (Nöstlinger, Christine 1975), jossa on paljon tekstiä ja muutamia kuvia. Lisäksi on teos nimeltä Mukulat kasvaa (Viitaniemi, Janne 2015), jossa on kirjan lisäksi CD. Kirjassa on leikkejä ja tehtäviä, jotka liittyvät vihanneksiin. Tämä teos on sopiva leikki-ikäisille.