Olisikohan saatavilla suomenkielisiä kirjoja tai lehtartikkeleita "rastoista" (takuista, dread lockseista jne.). Erityisesti kaipaisin tietoa kyseisen…

Kysytty

Hei!
Olisikohan saatavilla suomenkielisiä kirjoja tai lehtartikkeleita "rastoista" (takuista, dread lockseista jne.). Erityisesti kaipaisin tietoa kyseisen hiustyylin hoitamisesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Kirjallisuutta tai artikkeleita ei löydy, tämän vahvisti myös soitto kampaajalle. Hän neuvoi kysymään siitä kampaamosta, joka locksit on sinulle tehnyt. Kampaajan mukaan netin ohjeiden ristiriitaisuus johtuu siitä, että asiasta todella on erilaisia mielipiteitä. Netin keskustelupalstojen perusteella takkupäät pesevät hiuksensa hyvin erilaisilla shampoilla, kuitenkin tuntuivat olevan ihan tavallisia marketin ja lähikaupan tuotteita. Wikipedian ohje "Päänahka kannattaa pestä shampoolla, jolla ei ole hiuksia hoitavia ominaisuuksia ja joka ei sisällä silikonia, väri- tai hajuaineita" (http://fi.wikipedia.org/wiki/Rastatukka) siksi, että hius pysyisi takussa, tuntui kampaajan mielestä järkevältä. Toisaalta hiukset ja päänahka voivat kuivua liikaa, kutista ja hilseillä, tällöin kannattaa käydä kampaamossa kysymässä neuvoa.