Olisiko vinkata jotakin lastenkirjaa Korona-virukseen liittyen? Kiitos :)

Kysytty

Hei! Olisiko vinkata jotakin lastenkirjaa Korona-virukseen liittyen? Kiitos :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lastenkirjavuosi-blogissa on selkeä listaus, mukana esimerkiksi ilmainen englanniksi ja ruotsiksi saatavilla oleva e-kirja. Lastenkirjavuosi: Koronavirus ja muut pöpöt lastenkirjoissa

Mainitun blogin lista perustuu Tuula Korolaisen ja Ida-Lina Nyholmin tekemään laajempaan listaan, joka löytyy Pro lastenkirjallisuus ry:n sivuilta. http://prolastenkirjallisuus.fi/vieraspalsta/popot-tutuiksi-kirjoja-viruksista-bakteereista-ja-sairastamisesta/

Kirjoja tulee koko ajan lisää, esimerkiksi Hämeenlinnan kaupunginkirjastoon on hankinnassa lääkäri Sonja Sulkavan 35-sivuinen kirja Akseli ja koronavirus (2021).

Timo Parvelan ja Bjørn Sortlandin alakoululaisille suunnatun Kepler62-sarjan viides osa Virus (2017)  ja kuudes osa Salaisuus (2017) saattavat kiinnostaa virusseikkailujuonesta kiinnostunutta lasta. Ne on julkaistu myös yhteisniteenä Kepler62 – galactic edition (2021).