Kirjakassien jako riskiryhmille koronaviruksen aikana

Kysytty

Olisiko Turussa mahdollista järjestää yli 70-vuotiaille ja riskiryhmille kotipalveluna varattujen kirjojen tuonti kotioven taakse? Näin toimitaan jo joissakin kaupungeissa. Epidemia voi jatkua vielä pitkään. Kirjasto kiinni, mutta varauksia voi silti tehdä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti Turun kaupunginkirjaston kotipalvelu on tauolla poikkeustoimenpiteiden aikana. Aluehallintovirasto AVI on linjannut, että kirjakasseja tai poistokirjoja ei tule nyt jakaa. Vaikka henkilökohtaista kontaktia ei olisi, on kuitenkin olemassa vaara, että virus voi tarttua puhdistamattomien kirjojen välityksellä. Turku noudattaa tässä siis AVIn linjaa. Varauksia voi tällä hetkellä tehdä verkkokirjaston kautta, mutta varaukset voi noutaa vasta kun kirjastot aukeavat. Tällä hetkellä lukemista voi löytää sähköisistä palveluista.

Lisätietoa koronaviruksen vaikutuksista kirjojen jakamiseen ja muihin kirjastopalveluihin voit lukea AVIn sivuilta: http://www.avi.fi/web/avi/usein-kysytyt-kysymykset#F-KIR

Tässä Vaski-kirjastojen lista kirjaston sähköisistä palveluista ja muista aineistoista, jotka ovat vapaasti saatavilla verkossa: https://vaski.finna.fi/Content/vapaat_eaineistot