Olisiko tietoa kuka tämän on signeerannut?

Kysytty

Olisiko tietoa kuka tämän on signeerannut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Signeeraus näyttäisi olevan Edward S. tai sitten vain kovin taiteellinen Edward. En löytänyt ketään tuon nimistä taiteilijaa Suomen taiteilijoiden Kuvataiteilijamatrikkelista.

Aikanaan on julkaistu Suomalaisten taiteilijoiden signeerausmatrikkeli. Sitä ei Ratamo-kirjastoista löydy. Helmet-alueen kirjastoista teosta löytyy Helsingistä Rikhardinkadun ja Pasilan kirjastoista sekä Vantaalta Tikkurilasta. Kirjat ovat käsikirjastoaineistoa, jota voi selata paikan päällä.

Arvelen, että kyseessä ei ole kovin tunnettu taiteilija, koska häntä ei kuvataiteilijamatrikkelista löydy. Neuvoisin ottamaan yhteyttä taideasiantuntijatahoihin, kuten Hagelstamiin. Myös eri taide- ja designaikakauslehdet tarjoavat lukijoilleen arviointipalveluja. Tällaisia lehtiä ovat esimerkiksi Koti ja Keittiö sekä Antiikki & Design.

Lähteet:

Suomen kuvataiteilijamatrikkeli: https://kuvataiteilijamatrikkeli.fi/

Finna-tietokanta: https://www.finna.fi/Record/jykdok.429882?lng=en-gb#versions