Olisiko teiltä mahdollista saada tietoa Reijo Mäen teoksien lainausmääristä, onko hänen teoksensa kuinka suosittuja kirjaston kirjojen joukossa? Miten hänen…

Kysytty

Hei,
Olisiko teiltä mahdollista saada tietoa Reijo Mäen teoksien lainausmääristä, onko hänen teoksensa kuinka suosittuja kirjaston kirjojen joukossa? Miten hänen teoksensa sijoittuvat dekkareiden keskuudessa? Erityisesti minua kiinnostaisi teoksen Enkelit kanssasi lainausmäärät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Reijo Mäen dekkarit ovat hyvin suosittuja niin Lahdessa kuin muuallakin Suomessa. Turussa Mäen suosiota kasvattaa todennäköisesti se, että kyseessä on turkulainen ja Turkua teoksissaan usein kuvaava kirjailija. Emme voi antaa tietoja muiden kuin Lahden kaupunginkirjaston lainausluvuista, jotka näyttävät tällä hetkellä seuraavilta (Enkelit kanssasi -teos):
- v:n 1995 painoksella (13 nidettä) on yht. 1848 lainaa, joista 70 on tältä vuodelta
- v:n 1999 painoksella (1 nide) on 90 lainaa, joista 3 on tältä vuodelta
- v:n 2002 painoksella (5 nidettä) on yht. 143 lainaa, joista 25 on tältä vuodelta.
Luvut sisältävät sekä pääkirjaston, autokirjaston että lähikirjastojen lainausluvut. Huonokuntoisia niteitä on kuitenkin poistettu. Aivan tarkkoja lainaustilastoja on siis mahdoton antaa koska myös poistettujen niteiden lainausmäärät sisältyvät lukuihin. Lainatuimmalla yksittäisellä niteellä on yht. 176 lainaa.