Kirjalistoja S2-oppilaille

Kysytty

Olisiko teillä vinkata jotain kirjalistaa S2-oppilaille? Kohderyhminä ovat alakoulun 1.lk-4.lk, jotka opettelevat lukemaan. Toinen ryhmä on 5.lk-6.lk, joiden oppilaat osaavat suomea jo puhuttaessa, mutta kirjoittaminen ja lukeminen on vielä hidasta.
Kolmantena ja neljäntenä ryhmänä ovat yläkoulun S2-oppilaat. Toisessa ryhmässä on oppilaita, jotka ovat vasta muuttaneet maahan. Kielitaito kehittyy koko ajan, mutta tekstien tarvitsisi olla helppoa mutta kuitenkin yläkoululaiselle sopivaa. Toisessa yläkoulun ryhmässä opiskelee oppilaita, jotka pärjäävät puhekielisissä keskusteluissa, mutta joilla on vielä vaikeuksia lukemisnopeudessa ja muutenkin luetunymmärtämisessä.

Vastaus

Vastattu

Ainakin Oulun kaupungin kirjallisuusdiplomissa on listoja myös S2-oppilaille. Listat ja lisämateriaalit löytyvät tästä linkistä

https://www.ouka.fi/oulu/kirjastoreitti/s2-oppilaiden-diplomi