OLISIKO TEILLÄ TIETOA MISTÄ LÖYTYISI JOKIVENEEN PIIRUSTUKSET. JOKIVENE ON SAMANLAINEN KUIN MITÄ NYT KÄYTETÄÄN LAPISSA, LOHEN SOUTAMISEEN JA JOESSA LIIKKUMISEEN…

Kysytty

OLISIKO TEILLÄ TIETOA MISTÄ LÖYTYISI JOKIVENEEN PIIRUSTUKSET.
JOKIVENE ON SAMANLAINEN KUIN MITÄ NYT KÄYTETÄÄN LAPISSA, LOHEN SOUTAMISEEN JA JOESSA LIIKKUMISEEN. JOLIVENE VOI OLLA JOKO TENOLAINEN TAI TORNION/ MUONION JOKIVENEEN MALLINEN.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Osapiirustuksia ja ohjeita löytyy kirjasta Jouni Laiti: Tenolainen perinnevene (2003). Kirja löytyy Inarin kunnankirjaston kokoelmista http://lappi.verkkokirjasto.fi

Tromssan museon aikakauslehti Ottarin numero 3/85(nr.154) Elvebåten sisältää kuvia ja nimenomaan Tornionjoen jokiveneen piirustuksia.