Olisiko teillä suositella tietokirjoja ja romaaneja Stalinin vainoista?

Kysytty

Olisiko teillä suositella tietokirjoja ja romaaneja Stalinin vainoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muutamia esimerkkejä aihettasi kuvaavista teoksista:

Tietokirjallisuutta:

Snyder, T. & Hyrkäs, S. (2014). Tappotanner: Eurooppa Hitlerin ja Stalinin välissä. Helsinki: Siltala.

Figes, O., Orlov, V. & Päkkilä, M. (2011). Kuiskaajat: Ihmiskohtaloita Stalinin Neuvostoliitossa. Helsinki: Siltala.

Rautkallio, H. (1995). Suuri viha: Stalinin suomalaiset uhrit 1930-luvulla. Porvoo ; Helsinki ; Juva: WSOY.

Lewin, M. & Stenman, P. (2008). Neuvostoliiton vuosisata (2. p.). Helsinki: Like : Suomen rauhanpuolustajat.

Figes, O., Orlov, V. & Päkkilä, M. (2011). Kuiskaajat: Ihmiskohtaloita Stalinin Neuvostoliitossa. Helsinki: Siltala.

Muistelmia:

Matthews, O. & Iso-Markku, J. (2009). Stalinin lapset: Sodan ja rakkauden arvet. Helsingissä: Otava.

Kaunokirjallisuutta:

Ratušinskaja, I. & Leveelahti, S. (1997). Odessan lapset. Helsingissä: Otava

Solženitsyn, A. & Adrian, E. (2012). GULAG: Vankileirien saaristo. [Helsinki]: Silberfeldt.

Tšukovskaja, L., Era, K. & Tšukovskaja, L. (2012). Vajoaminen. Helsinki: Into

Lisää tuloksia voit etsiä esimerkiksi Oulun verkkokirjastota  asiasanalla stalinismi https://outi.finna.fi/Search/Results?lookfor=stalinismi&type=AllFields&…

Kertomakirjallisuutta voi katsoa myös Kirjasammosta: https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/stalinismi