Olisiko teillä suositella joitain hyviä true crime -kirjoja, mielellään ei kovin vanhoista ajoista kertovia?

Kysytty

Olisiko teillä suositella joitain hyviä true crime -kirjoja, mielellään ei kovin vanhoista ajoista kertovia? Voisivat olla myös englannin- tai ruotsinkielisiä. Lähiaikoina olen lukenut mm. Keisari Aarnion, Murhalesken muistelmat, Jaycee Dugardin A Stolen Lifen sekä Natascha Kampuschin kirjan, jonka nimeä en muista. Näiden kirjojen kaltaisia haluaisin lukea enemmän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ihmisryöstöistä tai sieppauksista kertovia muistelmia löytyy esimerkiksi seuraavia:

Anna: Slave (2018)

Betancourt, Ingrid: Even silence has an end: [my six years of captivity in Columbian jungle] (2010)

Eriksson, Isabel, pseudonyymi: I bunkerläkarens våld: den sanna historien bakom rubrikerna (2017)

Jaakola, Marissa: Takaisin valoon: kaapatun suomalaisnaisen selviytymistarina (2018)

McCann, Kate: Madeleine: kuka vei tyttäremme? (2012)

Ali, Latifa: Betrayed: escape from Iraq (2013)

Muista rikoksista:

Sales, Nancy Jo: The Bling Ring: how a gang of fame-obsessed teens ripped off Hollywood and shocked the world (2013)

Berry-Dee, Christopher: Dead men walking: true stories of the most evil men and women on Death Row (2008)

Bilton, Nick: American kingpin: catching the billion-dollar baron of the dark web (2018)

Kolker, Robert : Lost girls: an unsolved American mystery (2014)

Levi, Jonathan: Hatton Garden: the inside story of Britain's most notorious heist (2017)