Olisiko teillä suositella fantasiakirjoja, joissa olisi samaa sukupuolta olevien välisiä romansseja? Etsisin mieluiten joko suomalaisia tai suomennettuja…

Kysytty

Olisiko teillä suositella fantasiakirjoja, joissa olisi samaa sukupuolta olevien välisiä romansseja? Etsisin mieluiten joko suomalaisia tai suomennettuja teoksia, mutta englanninkielisetkin käyvät. Ihan esiteineille suunnattua fantasiaa en välitä lukea, mutta ei ole suurempaa merkitystä, onko kirja kirjoitettu aikuisille vai nuorille aikuisille (young adult -kirjallisuus).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä ehdotuksia kotimaisesta kirjallisuudesta:

Carole, Maria: Tulen tyttäriä

Enoranta, Siiri: Josir Jalatvan eriskummallinen elämä

Enoranta, Siiri: Nokkosvallankumous

Hai, Magdalena: Kolmas sisar

Meresmaa, J. S.: Keskilinnan ritarit

Nupponen, Anni: Putoavan tähden prinsessa

Sinisalo, Johanna: Ennen päivänlaskua ei voi

Turtschaninoff, Maria: Anaché

Käännöskirjallisuudesta löysin lähinnä Cassandra Claren Varjojen kaupungit -sarjan. Lisäksi joitakin vinkkejä englanniksi:

Brennan, Sarah Rees: In other lands

Coulthurst, Audrey: Inkmistress

Pacat, C. S.: Captive Prince -trilogia

Internetistä löytyy paljon listauksia englanninkielisestä fantasiakirjallisuudesta, tässä niistä yksi:

https://theillustratedpage.net/diversity-in-fantasy-and-science-fiction/lgbtq-protagonists-in-fantasy-and-science-fiction/