Olisiko teillä lukion psykologian kirjoja tai muita, joista löytyisi selkeästi erilaisia kehityspsykologisia teorioita (Piaget, Eriksson, Freud)?

Kysytty

Olisiko teillä lukion psykologian kirjoja tai muita, joista löytyisi selkeästi erilaisia kehityspsykologisia teorioita (Piaget, Eriksson, Freud)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Merkittävimpiä kehityspsykologian teorioita on käsitelty mm. seuraavissa teoksissa:
Kuusi teoriaa lapsen kehityksestä, 1997, 2. p. [2002].
Varhaiskasvatuksen teoriasuuntauksia, 2001.
Näkökulmia kehityspsykologiaan : Kehitys kontekstissaan, 1995.
Saarinen, Pirkko: Kasvatuspsykologian kysymyksiä, 1989.
Kasvu, kehitys ja koulutettavuus, osa 2 : Psykologia, 1987.

Hämeenlinnan kaupunginkirjastosta löytyvät myös mm. seuraavat kehityspsykologiaa käsittelevät lukion oppikirjat:
Persoona 2 : Kehityspsykologia, 3. uud. p. 2005 (ISBN 951-37-4362-4).
Psykologia : 2 : Kehittyvä ihminen, 2000 (ISBN 951-0-22476-6).
Psykologian perusteet : Kehittyvä ihminen, 1994 (ISBN 951-1-12921-X).

Tarkista kirjojen saatavuus Hämeenlinnan kaupunginkirjaston verkkokirjastosta:
http://hameenlinna.kirjas.to/

Löydät verkkokirjastostamme muitakin kehityspsykologiaa käsitteleviä kirjoja, joissa todennäköisesti tarkastellaan myös eri teorioita. Hae tarkennetussa haussa asiasanalla kehityspsykologia.