Olisiko teillä kirjasuosituksia politiikasta yleisesti kiinnostuneelle maahanmuuttajanuorelle. Suomen kielen lukeminen on hankalaa, mutta hän on valmis…

Kysytty

Olisiko teillä kirjasuosituksia politiikasta yleisesti kiinnostuneelle maahanmuuttajanuorelle. Suomen kielen lukeminen on hankalaa, mutta hän on valmis tekemään töitä oppiakseen. Niin Suomen historia/poliittinen historia kun Euroopan kehityskulku olisi varmasti nuoresta kiinnostava aihe.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaara-kirjastossa on selkokielisiä kirjoja eri aiheista, myös tietokirjallisuutta. Näitä voimme suositella maahanmuuttajalle, joka opettelee suomen kieltä. Historiaan liittyviä selkokirjoja:

Rajala, Pertti: Suomen historia selkosuomeksi. 2014

Rajala, Pertti: Aikojen alusta nykyaikaan : Euroopan ja maailman historiaa selkokielellä.2008

Österback, Mats: Valta ja vaikuttaminen. 2012

Muita kirjoja, jotka voisivat tulla kyseeseen:

Elo, Tuulikki: Suomi-opas : matka Suomen historiaan ja tämän päivän Suomeen. 2003

1900-luvun atlas : kriittisen historian käsikirja. 2016