Olisiko teillä antaa vinkkiä jostain kirjasta, jossa olisi 50-luvun ruokaohjeita kerättynä? Sain ajatuksen rakentaa kahvipöydän tarjottavia 50-luvun mukaan…

Kysytty

Olisiko teillä antaa vinkkiä jostain kirjasta, jossa olisi 50-luvun ruokaohjeita kerättynä? Sain ajatuksen rakentaa kahvipöydän tarjottavia 50-luvun mukaan. Eli mitä silloin olisi voinut juhlapöydässä olla - pientä suolaista ja makeaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-verkkokirjastosta saadaan esille muutamia kirjoja aiheesta haulla: ruokaperinne leivonnaiset
Toivottavasti seuraavista olisi iloa.

Vanhan ajan kahvileivät, toim. Arja Nurminen, Anna-Liisa Salo. Kauppiatten kustannus 1980.

Pitokokin herkkuja : [wanhanajan reseptejä], Veera Tuomi. Kustannus HD 2009.

Leivos : tutkielma ylellisyyden muotokielestä, Bo Lönnqvist. Schildt 1997.
Kirjassa mielenkiintoinen leivosluettelo vuosilukuineen (tosin nämä leivokset ajoittuvat varhaisempaan aikaan, paljolti 1800-luvulle).

Seuraavat kirjat löytyvät haulla: ruokaohjeet 1950-luku

Kisatytön keittiö : Maija Honkasen ruokavuosi 1952

Muistoja kotiliedeltä : reseptejä 1950-luvulta nykypäiviin

Joka kodin keittokirja / Ulpu Järvinen, julk. 1950

Todettakoon lopuksi, että Pasilan kirjaston lehtikokoelmiin kuuluu Yhteishyvä lehti mm. vuosilta 1946-54, (ei lainata)

Voit tarkistaa saatavuuden Helmetistä, https://haku.helmet.fi/iii/encore/?lang=fin

3 ääntä

Kommentit

Teidän linkit ei toimi