Olisiko Richard Chapmanin tietokirja Kitara hyvä kirja, jos tahdon tehdä tietokirjaesittelyn kitaroista opettajalleni?

Kysytty

Olisiko Richard Chapmanin tietokirja Kitara hyvä kirja, jos tahdon tehdä tietokirjaesittelyn kitaroista opettajalleni?

Vastaus

Vastattu

Se riippuu siitä, minkälaiset kriteerit opettaja on määritellyt kirjaesittelylle. Noin puolet Chapmanin Kitara-teoksesta (2007) käsittelee kitaransoittoa, mutta sitä ennen kerrotaan tunnetuista kitaristeista ja kitaran historiasta erilaisten kitaramallien kautta.

Samantyylisiä suomenkielisiä teoksia ovat esimerkiksi Tony Bacon: Suuri kitarakirja (2013) ja Terry Borrows: Kitara - soittajan käsikirja (2009).