Otsikko
Olisiko msitään saatavilla kaukolainaksi englantilaisen kirjailijan H. Rider Haggardin teosta "Cleopatra". Sitä ei tietääkseni ole suomennettu…

Kysytty

Olisiko msitään saatavilla kaukolainaksi englantilaisen kirjailijan H. Rider Haggardin teosta "Cleopatra". Sitä ei tietääkseni ole suomennettu. Kansalliskirjastossa se on mutta onko kielenä venäjä, jokin sen tapainen kuitenkin. Kaupunginkirjastossa ei sitä ole.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tieteellisten kirjastojen Linda-rekisterin mukaan Åbo Akademin kirjastossa on lainattavissa englanninkielinen, 2-osainen vuonna 1889 julkaistu "Cleopatra". Pikaisen tiedonhaun perusteella se olisi Suomen kirjastojen ainoa kappale. Jos siis teoksen niin vanha laitos Sinulle sopii, voit tehdä kaukolainapyynnön lähimmästä yleisestä kirjastosta tai yliopistokirjastosta. Ja koska kirjan molemmat osat näyttävät olevan parhaillaan hyllyssä, voisi haluamasi teos olla luettavanasi jo muutaman päivän kuluttua.