Olisiko mahdollista saada, Auld Lang Syne laulun käännökset ? Niitä taitaa olla kolme, tai niin olette aikaisemmin vastanneet. "Mun veikko vielä muistathan ja…

Kysytty

Moi !
Olisiko mahdollista saada, Auld Lang Syne laulun käännökset ?
Niitä taitaa olla kolme, tai niin olette aikaisemmin vastanneet.

"Mun veikko vielä muistathan ja ajat entiset, -- " (Menneet päivät, suom. Erkki Ainamo)

"Näin unhoittuisko tuttavuus pois taakse vuosien, -- " (Aika entinen, suom. Sauvo Puhtila)

"Kai muistat vanhan ystävän ja hetket yhteiset?" (Ystävänmalja, suom. Pekka Sipilä)"

Nuotitkin olisi hyvä saada ? Tai mistä etsin ?

Kiitos !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulujen nuotteja voit etsiä laulujen nimillä ja usein myös alkusanoilla esimerkiksi Finna-hakupalvelusta (https://finna.fi) tai oman alueesi kirjaston verkkokirjastosta.

Erkki Ainamon sanoilla ja nimellä "Menneet päivät" (alkusanat: "Mun veikko vielä muistathan ja ajat entiset") "Auld lang syne" sisältyy esimerkiksi nuotteihin "120 kitaralaulua" (F-Kustannus, 2013) ja "101 kitaralaulua" (Musiikki Fazer, 1949). Säkeistöjä on neljä.

Pekka Sipilän sanoilla ja nimellä "Ystävänmalja" tai "Ystävän malja" (alkusanat: "Kai muistat vanhan ystävän ja hetket yhteiset") laulu sisältyy esimerkiksi "Suuren toivelaulukirjan" osaan 7. Säkeistöjä on kaksi.

Nimellä "Aika entinen" laulusta löytyy kaksi vähän erilaista versiota, molemmissa on kaksi säkeistöä. "Näin unhoittuisko tuttavuus pois taakse vuosien" alkavan version sanoittaja on Sauvo Puhtila. Tämä versio sisältyy esimerkiksi nuottiin "Seikkailijan laulukirja" (Otava, 2011). "Tää ystävyys ei raukene" alkavan version 1. säkeistön sanoittaja on tuntematon ja toisen säkeistön sanoittaja on Sauvo Puhtila. Tämä versio sisältyy esimerkiksi Eira Kasperin "Musiikinystävän käsikirjaan" (Otava, 1991).

Löysin vielä pari sanoitusta lisää. R. R. Ryynäsen sanoitus nimellä "Pitkästä aikaa" (alkusanat: "Ah! Oisko tuttavuutemme jo jäänyt unhohon") sisältyy esimerkiksi nuottiin "Musiikki. 5-6, Peruskoulun viidennen ja kuudennen luokan musiikkikirja" (Otava, 1980) ja nuottiin Sonninen, Ahti: "Laulan ja soitan : koulun musiikkikirja oppikouluja varten" (4. painos; Otava, 1962). Säkeistöjä on neljä.

Kyllikki Solanterän sanoitus nimellä "Mennyt aika" (alkusanat: "Tuo vanha hyvä ystävyys se unhoittuisko pois") sisältyy nuottiin Salonen, Sulo: "17 kansanlaulua kolmiääniselle sekakuorolle" (Westerlund, 1962). Säkeistöjä on kaksi.