Olisiko mahdollista että lehmät lyspsävät tulevaisuudessa laktoositonta maitoa?

Kysytty

Olisiko mahdollista että lehmät lyspsävät tulevaisuudessa laktoositonta maitoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ylen sivuilla on ollut aiheesta vastikään artikkeli. Artikkelissa asiasta on kysytty kotieläinbiotekniikkaan erikoistuneelta yliopistonlehtori Kari Elolta Helsingin yliopiston Maataloustieteiden laitokselta. Hänen mukaansa ajatus ei ole mahdoton, mutta sisältää vielä monia mutkia. Uutinen on luettavissa Ylen sivuilta:

http://yle.fi/uutiset/laktoosittomuus_ei_ole_itsestaanselvyys__ratkaisu…