Olisiko kirjastoissa yleistajuisia teoksia, joissa käsiteltäisiin rokotusten vastustajien väitteitä tieteelliseltä pohjalta? Nykyään disinformaatiota…

Kysytty

Olisiko kirjastoissa yleistajuisia teoksia, joissa käsiteltäisiin rokotusten vastustajien väitteitä tieteelliseltä pohjalta? Nykyään disinformaatiota rokotuksista on hyvin helposti saatavilla, ja kiinnostaisi perehtyä siihen, miten näitä väitteitä käsitellään/kumotaan tieteellisin perustein.

Vastaus

Vastattu

ihan suoraan ei tuon aiheisia kirjoja ole. Korona -aiheisia kirjoja voi hakea tietokannasta vaikkapa asiasanalla korona tai covid. Korona ja disinformaatio yhdistelmällä ei löydy kuin yksi Lilly Korpiolan alle listattu teos. Yhdistelmällä covid ja salaliittoteoriat tulee samoin yksi teos Mercola: The truth about covid 19...

hakusanalla covid tulee enemmänkin osumia, mutta niiden relevanssia aiheeseenne on vaikea todeta ilman, että selailisi kirjoja. Kirjat ovat hyvin lainattuja tällä hetkellä.

Tässä hakutulos covid sanalla haettaessa tietokannassamme:

https://keski.finna.fi/Search/Results?limit=0&filter%5B0%5D=%7Eformat%3…

Lilly Korpiola: Korona ja digitaalinen riskiyhteiskunta ( 2021)