Olisiko jotain suomalaista teosta tai artikkelia, jossa kerrottaisiin, mitkä ovat dekkareiden tyypillisiä piirteitä?

Kysytty

Olisiko jotain suomalaista teosta tai artikkelia, jossa kerrottaisiin, mitkä ovat dekkareiden tyypillisiä piirteitä?

Vastaus

Vastattu

Dekkareiden piirteitä käydään läpi esimerkiksi näissä teoksissa:

Alussa oli murha: johtolankoja rikoskirjallisuuteen (Gaudeamus 2016)

Juha-Pekka Koskinen: Harkittu murha: kohti täydellistä rikosromaania (BTJ 2009)

Tapani Bagge: Se murhaa joka osaa (Docendo, 2016)

Myös Kirjasammosta löytyy hyviä jännityskirjallisuuteen liittyviä tietoja ja linkkejä.