Olisiko joitain historiallisia romaaneja, jotka käsittelevät löytöretkiä Etelä-Amerikkaan, ja joiden tyyli muistuttaa Jose Saramagoa?

Kysytty

Olisiko joitain historiallisia romaaneja, jotka käsittelevät löytöretkiä Etelä-Amerikkaan, ja joiden tyyli muistuttaa Jose Saramagoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-kirjastoista löytyviä suomeksi käännettyjä romaaneja 1500-luvun löytöretkistä Etelä-Amerikkaan ei montaa ole. Etsinnässä voi käyttää asiasanoja, esimerkiksi konkistadorit, valloitus, Peru, Etelä-Amerikka, 1500-luku, historialliset romaanit, löytöretket, Pizarro, inkat, ja kokeilla niitä erilaisilla yhdistelmillä.

1500-luvun Etelä-Amerikasta on Isabella Allende kirjoittanut kirjan Sydämeni Inés. Antoine B. Danielilla on jopa Inkat-sarja, jossa tätä ajanjaksoa kuvataan kolmessa kirjassa. Federico Andahazin Anatomi sijoittuu myös kuvaamaasi aikaan.

Näin pienestä on otoksesta on hankala löytää mitään Saramagoa muistuttavaa. Jos englanti sujuu, niin esimerkiksi Goodreads-palvelusta on helppoa etsiä kirjoja konkistadoreista ja Etelä-Amerikan 1500-luvusta. Etenkin Perusta ja Pizarrosta on kirjoitettu paljon.

Suosittelen myös tutustumaan tietokirjallisuuteen. Monet tietokirjat lähestyvät lukukokemuksellaan kaunokirjallisuutta.