Olisiko ehdottaa toista vastaavaa kirjaa 6-vuotiaalle pojalle kuin Ninjagon Suuri seikkailu, Suorita tehtävä. Toiveena olisi siis se, että olisi useita…

Kysytty

Hei!
Olisiko ehdottaa toista vastaavaa kirjaa 6-vuotiaalle pojalle kuin Ninjagon Suuri seikkailu, Suorita tehtävä. Toiveena olisi siis se, että olisi useita loppuratkaisuja ja lapsen päätösten mukaan kirjan kulku etenee. Ninjago on kova sana, mutta myös kaikki muu hieman jännittävä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Samantyyppinen olisi varmasti Simon Hugon kirja Etsi oma tiesi (Lego Star Wars). Tätä ei valitettavasti ole Seinäjoen kirjastoissa. Seutulainaksi sen voi kuitenkin tilata.

Samanlainen idea on myös Sylvie Misslinin kuvakirjoissa Viidakosta kuluu juhuu ja Missä olet, prinssi Hurmelo? Nämä eivät kuitenkaan ole niin jännittäviä.

Seuraavissa kirjoissa on erilaisia tehtäviä ja lukija pääsee mukaan vaikuttamaan juonen kulkuun. Nämä on kuitenkin suunnattu vähän isommille lapsille:

  • Myst, Magnus: Hirveä pieni kirja (Kirja tarjoaa jännitystä ja tehtäviä lukijalle. Kirjassa sanotaan suositusiäksi 7+)
  • Mäkipää, Jari: Etsiväkerho Hurrikaanin mysteerikirja (Tässä kirjassa ratkaistaan omien hoksottimien avulla arvoituksia ja lukija päättää, mihin suuntaan tutkimukset etenevät)
  • Ciencien, Scott: Salajuoni ja Kaikki peliin!; Pascoe, Jim: Pahiksille kyytiä (Kim Possible -tv-sarjaan perustuvissa kirjoissa lukija pääsee vaikuttamaan juonen kulkuun)
  • Glover, David: Salaisuuksien sokkelo ja Mysteerien museo (Näissä seikkailuissa ongelmat ratkeavat matematiikan avulla.)