Olisi kiva tietää miten huumoria/ vitsejä pääse lukeman.Aina aukeaa sivu joka käskeetehdä sitta tai tätä, mutta ei aukea sivu joka käsittelisi ko. aiheita. Vai…

Kysytty

Olisi kiva tietää miten huumoria/ vitsejä pääse lukeman.Aina aukeaa sivu joka käskeetehdä sitta tai tätä, mutta ei aukea sivu joka käsittelisi ko. aiheita. Vai olenko väärässä, että ei näitä palveluja ei olekkaan.
Mitä pitäis tehdä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitatkohan nyt verkkosivuja, joilta löytyisi linkkejä esim. vitseihin tai hauskoihin testeihin? Jos googlaamalla lähtee hakemaan vitsejä, ei välttämättä pääsekään eteenpäin. Hyviä verkkosivuja on esim. Makupalat (http://www.makupalat.fi/). Aukeavalta sivulta pääsee aiheeseen Vapaa-aika ja sieltä edelleen kohtaan Huumori. Valittavissa on sitten esim. joko kotimaista huumoria tai huumoria muualta. Käytettävä asiasana on siis huumori.
Jos haluat löytää Helmet-verkkokirjastosta kirjoja, joissa kerrotaan vitsejä, voit painaa painiketta Muut hakutavat ja valita sitten aukeavasta hakuvalikosta kohdan Asiasana ja kirjoittaa tyhjään kohtaan huumori. Näin aukeaa pitkä lista aineistoa, jota voi vielä rajata palkista Rajaa/järjestä hakua esim. kielellä suomi.