Olin jokin aika sitten katsomassa HAMissa Air de Paris -näyttelyn, ja otin kuvan eräästä maalauksesta. Se on tässä liitteenä. En valitettavasti enää muista,…

Kysytty

Hei! Olin jokin aika sitten katsomassa HAMissa Air de Paris -näyttelyn, ja otin kuvan eräästä maalauksesta. Se on tässä liitteenä. En valitettavasti enää muista, kuka kyseisen taideteoksen on tehnyt ja mikä teoksen nimi on. Mietin, että olisikohan kyseessä Yngve Bäckin teos, mutta en ole aivan varma. Ajattelin laittaa täällä viestiä, jos saisin teiltä vastauksen. Olen todella iloinen, jos voitte auttaa minua. Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähettämässäsi liitteessä on Yngve Bäckin (1904 - 1990) maalaus. Se on vuodelta 1937 ja nimeltään Vila.

Lähde:

Kokoelma Bäcksbacka : Helsingin taidemuseon sydän (Janne Gallen-Kallela-Siren et. al., Helsingin taidemuseo, 2011)