Olimme perheen kanssa 19.2.2008 Islannissa euroopan/amerikan laatan rajalla(tutistinähtävyys n 100 km Reykjaviikista). Paikalla tuuli erittäin voimakkaasti ja…

Kysytty

Hei, olimme perheen kanssa 19.2.2008 Islannissa euroopan/amerikan laatan rajalla(tutistinähtävyys n 100 km Reykjaviikista). Paikalla tuuli erittäin voimakkaasti ja meitä kiinnostaisi tietää paljonko metriä sekunnissa tuuli oli.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa ottaa suoraan yhteyttä Islannin Ilmatieteen laitokseen
Iceland Meteorological Office, yhteyslomake löytyy sivulta http://en.vedur.is/about-imo/contact/
Laitoksella on seikkaperäiset sivut mm. tulevista alueellisista tuulioloista, mutta sivuilta ei löytynyt tietoja menneistä säätilanteista. Mutta ne saa varmasti kysymällä.
http://en.vedur.is/weather/forecasts/elements/

Helsingin kaupunginkirjastolla on kyllä käytettävissä lehtitietokanta PressDisplay, josta löytyy Morgunbladid, mutta vain kaksi kuukautta taaksepäin, lisäksi lehtien säätiedot ovat jokseenkin ylimalkaisia.