Oliko kansanedustajanakin toiminut toimittaja Väinö Jokinen (1879-1920) koko nimeltään Väinö Efraim Jokinen?

Kysytty

Oliko kansanedustajanakin toiminut toimittaja Väinö Jokinen (1879-1920) koko nimeltään Väinö Efraim Jokinen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eduskunnan kansanedustajahaulla löytyi toimittaja, kansanedustaja Jokisen tietoja, mutta ei toista etunimeä, https://www.eduskunta.fi/FI/kansanedustajat/Sivut/910610.aspx. Väinöstä on tietoja hänen puolisoaan käsittelevässä pro gradu-tutkielmassa https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/93781/gradu01298.pdf?seque…, s. 51 kerrotaan Väinön perheestä. Väinön nimeksi annetaan tässäkin kohtaa vain Väinö, sisaruksista osalla on useampi nimi. Väinön isän nimi on tutkielman mukaan Efraim Efraiminpoika Jokinen. Valitettavasti en pystynyt tarkistamaan Kuka on kukin -teoksen tietoja, mutta olen pyytänyt kollegalta apua siihen ja palaan asiaan, jos sieltä löytyy muuta tietoa.

0 ääntä

Kommentit

Siksi kysyin, kun venäjänkielinen Wikipedia ilmoittaa hänen toiseksi nimekseen Efraimin.