Oliko Juho Rissasella lapsia?

Kysytty

Oliko Juho Rissasella lapsia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taidemaalari Juho Rissasella (1873 - 1950) oli avioton poika, Mauri Julin, joka syntyi joulukuussa 1908 Nilsiässä. Rissanen oli vuosina 1908 - 1915 naimisissa kuvanveistäjä, taidegraafikko Hilda Maria Flodinin kanssa, mutta avioliitto oli lapseton.

https://kansallisbiografia.fi/kansallisbiografia/henkilo/3603

Juho Rissanen ja suomalainen kansa (Marjo-Riitta Simpanen et al., Kuopion taidemuseo, 1997)