Oli muuan Jooseppi kirvesmies, oli siellä missä me muutkin. Miten runo alkaa ja jatkuu, mikänimi, kuka kirjoittanut?

Kysytty

Oli muuan Jooseppi kirvesmies, oli siellä missä me muutkin...

Miten runo alkaa ja jatkuu, mikä, nimi, kuka kirjoittanut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Yrjö Jylhän runo Pyhä yö kokoelmasta Kiirastuli (Otava, 1941). Runo on luettavissa myös lukuisista antologioista, esimerkiksi teoksesta Suomen runotar 1 (Kirjayhtymä, useita painoksia), Runo on vapaa : radiokuuntelijoiden suosikkirunot (Otava 1996).

Saat runon sähköpostiisi.