Olet tosi pitkään pohtinut, mikä ihme mahtaa olla tämän lapsuudessa lukemani kirjan nimi. Kirja oli siis kai tarkoitettu nuorille, mutta sen tapahtumat olivat…

Kysytty

Hei! Olet tosi pitkään pohtinut, mikä ihme mahtaa olla tämän lapsuudessa lukemani kirjan nimi. Kirja oli siis kai tarkoitettu nuorille, mutta sen tapahtumat olivat muistaakseni jotenkin aika brutaaleja..
Eli siis, kirja kuvataan nuoren sokean tytön näkökulmasta, minkälaisena hän kokee ympäröivän maailman sen jälkeen, kun linnut (ehkä korpit?) ovat puhkoneet ! hänen silmänsä.
Kirjassa kuvataan paljon metsää jossa tyttö liikkuu, ja jonkinlaisia raunioita ja tulipaloja/tuhoa ympäristössä.
Pääosassa siis sokea tyttö, linnut ja metsä..

Suurkiitokset avusta!

Vastaus

Vastattu

Hannele Huovin kirjassa Höyhenketju (Tammi 2002) Eleisa on menettänyt näkönsä, kun Haukka on nokkaissut hänen silmiään. Eleisa vaeltaa metsässä ketjulla yhteensidottuna Haukan kanssa, ja mukana on myös korppi Huki.