Kirja jossa nuori tyttö osallistui neulontakilpailuun

Kysytty

Hei!

Olen yrittänyt tässä muutaman viikon jäljittää kirjaa jonka luin joskus ollessani esiteini (2007-2010). Kirjan nimi ja henkilöt ovat pääseet unohtumaan mutta kirjan juoni pohjautui nuoreen tyttöön joka osallistui käsityölehden neulontakilpailuun. Hän neuloi neulepuseron ja siihen han halusi parsia hevoskuvion, mutta joutui ongelmiin kun hevosen kaulan linja ei millään onnistunut. Jotenkin hän sai kuitenkin haltuunsa hevosen jouhen ja neule oli valmis.

Muistan myös ettei hän voittanut kilpailua mutten muista mitä sen jälkeen tapahtui ja se raapii sieluani. Haluaisin niin kovasti löytää tämän kirjan, toivon että voitte auttaa!

PS. Muistan jotenkin huterasti että tytön sisko oli näkövammainen ja tällä oli opaskoira, mutten ole tästä aivan satavarma.

Vastaus

Vastattu

Kuvauksen perusteella kyseessä on Marvi Jalon Lumiponi (2004). Sarjan muut osat ovat Tuulitamma, Voikukkavarsa ja Ruskaratsu.