Olen yrittänyt löytää tarpeeksi kattavaa ja hyvää tietokirjaa skandinaavisesta muinaishistoriasta ei vaan tunnu olevan tällaisia paljoa. Enemmän antropologista…

Kysytty

Hei! Olen yrittänyt löytää tarpeeksi kattavaa ja hyvää tietokirjaa skandinaavisesta muinaishistoriasta ei vaan tunnu olevan tällaisia paljoa. Enemmän antropologista tekstiä, etsin tietoa muinais skandien(norja,ruotsi,islanti, suomi,tanska) / viikikinkien kulttuurista, tavoista, henkilöistä ym. Mitkä oisi hyviä teoksia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääsisiköhän näillä alkuun? Näissä ainakin viitetietojen perusteella tunnuttaisiin keskittyvän enemmän viikinkien kulttuuriin kuin sotaisaan puoleen. Hauskoja löytöretkiä viikinkiaikaan!

Arnold, Martin: The Vikings: culture and conquest
(London, 2006)

Batey, Colleen (toim.): Cultural atlas of the Viking world
(New York, 1994)

Brink, Stefan (toim.): The Viking world
(London, 2008)

Encyclopedia of ancient myths and culture
(Hertfordshire, 2003) KOKOELMATEOS

Hall, Richard: Matka viikinkien maailmaan
(Helsinki, 2007)

Roesdahl, Else: Viikingit
(Helsinki, 1993)