Olen yrittänyt löytää kirjaa, lainattavaa tai ostettavaa, josta kävisi ilmi eri puulajien tunnusomaisimpia piirteitä; pääasiassa lujuuksia, kovuuksia,…

Kysytty

Olen yrittänyt löytää kirjaa, lainattavaa tai ostettavaa, josta kävisi ilmi eri puulajien tunnusomaisimpia piirteitä; pääasiassa lujuuksia, kovuuksia, ominaispainoja, tunnuspiirteitä, vaadittavia leikkuuvoimia, vinkkejä työstöön jne. Lyhykäisesti kirjaa eri puulajien mekaanisista ominaisuuksista. Löytyykö tähän vinkkejä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin seuraavísta kirjoista voisi olla apua.

1.
Keinänen & Tahvanainen: Pohjolan jalot puut. Erikoispuiden mitta-, laatu- ja käsittelyopas. Kuopion käsi- ja taideteollisuusakatemia. Kuopio 1995. ISBN: 952-5018-04-0

2.
Metsälä, Harri: Puukirja. RAK. Helsinki 1997. ISBN: 952-9687-97-4

3.
Välitalo, Heikki: Sitä kuusta kuuleminen. Rakennusalan kustantajat. Helsinki 1999. ISBN: 951-664-023-0

Vinkiksi vielä, että tietokirjoissa itsessään on usein lopussa lähde- tai kirjallisuusluettelo, jonka avulla voi löytää lisää sopivia teoksia.